środa, 17 czerwca 2015

Jak ubrać się na jazdę konną?

  Witajcie!
  Dzisiaj opowiem coś o stroju do jazdy konnej. Pewnie po tytule możecie podejrzewać, że notka jest dla początkujących, ale dla zaawansowanych jakieś smaczki również się znajdą ;)
  Zacznijmy może od nakrycia głowy. Jak wiemy, podczas jazdy kask lub toczek jest obowiązkowy. W ujeżdżeniu jednak osoby pełnoletnie mogą wystąpić na czworoboku w cylindrze. Ja osobiście jeżdżę w kasko-toczku z Decathlonu. Mimo swojej ceny jest wytrzymały, bardzo dobrze się prezentuje i ma dużo różnych rozmiarów. Kask z Decathlonu.
 Z tego co wiem, dobrymi i ładnie wyglądającymi kaskami są kaski z firmy Horze. Sama w nich nie jeździłam, ale mnóstwo znajomych je posiada i bardzo polecają.
  Przejdźmy dalej do bluzek. Z tymi rzeczami możecie "poszaleć". Jeździć można w tej, w której jest Wam po prostu wygodnie. Nie radzę tylko ubierać się w jaskrawe kolory, ponieważ koń może się spłoszyć. Mi osobiście dobrze jeździ się w luźnych bluzach bez zamka oraz dużych bluzkach. Przyjmuje się też, że w miarę możliwości, powinno się włożyć swoją koszulkę w bryczesy.
  Jak już mowa o bryczesach, czyli spodniach do jazdy konnej, tutaj jest bardzo duży wybór. Jak i również duży przedział cenowy. Od 59.99 zł do ho ho ho... dużo ;) Ja jeżdżę w bryczesach z firmy Fair Play w modelu Sandra. Są one z serii comfy tech. Wiem, że kosztują dużo, ale użytkuję je od roku, łatwo je wyczyścić i w dodatku bardzo się rozciągają. Ale używam też tańszych bryczesów z Decathlonu za 59.99 zł. Od wewnętrznej strony kolan trochę się przetarły, ale za tą cenę i czas, od którego je mam, czyli do około półtora roku, to jest to bardzo dobry zakup.
  Dużo osób jeździ też w podkolanówkach w romby. W samych sztybletach (butach do jazdy konnej) wyglądają bardzo dobrze, ale niestety moje oficerki ich nie akceptują. Podkolanówki kosztują mniej więcej 15 zł. Horze oraz Fair Play robią bardzo ładnie kolory i podkolanówki są wytrzymałe.
  Na końcu są buty. Można jeździć w oficerkach lu sztybletach z sztylpami (czapsami). Polecam firmę J.Szydłowski oraz Busse. Z Fair Play oraz HKM również są dobre buty.
  Ja na dzisiaj Wam bardzo dziękuję i mam nadzieję, że pomogłam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz